Inwoners van Uffelte denken mee over de toekomst van hun dorp

In dorpshuis De Vlasbarg’n in Uffelte vond gisteren een bijeenkomst plaats van de dorpsgemeenschap, gemeente Westerveld en Welzijn MensenWerk over de toekomst van het dorp.

Zo’n 100 inwoners gingen met elkaar in gesprek over de kansen en uitdagingen voor Uffelte. Onderwerpen waren onder andere de toekomst van het dorpshuis, OBS De Oosterveldschool en de sportterreinen. Na een gezamenlijke start konden inwoners op verschillende plekken hun ideeën en wensen voor het dorp meegeven.

Wij waren hierbij aanwezig. Mooi om te zien hoeveel betrokkenheid er is bij de toekomst van Uffelte.

PRO Westerveld vindt sterke dorpshuizen en goed onderwijs belangrijk. Dat valt of staat met een goede basis. Daarom vinden wij het waardevol dat inwoners actief worden betrokken bij de plannen voor hun dorp.

Wij kijken uit naar het vervolg van dit gesprek in september.